Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/nrpami14/domains/aminfarhang.ir/public_html/wp-content/plugins/wp-jalali/lib/date.php on line 96

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/nrpami14/domains/aminfarhang.ir/public_html/wp-content/plugins/wp-jalali/lib/date.php on line 98

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/nrpami14/domains/aminfarhang.ir/public_html/wp-content/plugins/wp-jalali/lib/date.php on line 260

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /home/nrpami14/domains/aminfarhang.ir/public_html/wp-content/plugins/wp-jalali/lib/date.php on line 262

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/nrpami14/domains/aminfarhang.ir/public_html/wp-content/plugins/wp-jalali/lib/date.php on line 283

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/nrpami14/domains/aminfarhang.ir/public_html/wp-content/plugins/wp-jalali/lib/date.php on line 351

Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/nrpami14/domains/aminfarhang.ir/public_html/wp-content/plugins/wp-jalali/lib/date.php on line 353
گزارش و بازتاب خبری رویداد تداکس دانشگاه گیلان – امین فرهنگ

گزارش و بازتاب خبری رویداد تداکس دانشگاه گیلان

TEDxUniversityofGuila

گزارش و بازتاب خبری رویداد تداکس دانشگاه گیلان

گزارش و بازتاب خبری رویداد تداکس دانشگاه گیلان 897 1280 امین فرهنگ

در این پست میتونید اطلاعاتی راجع به گزارش عملکرد رویداد تداکس دانشگاه گیلان به دست بیارید.

فایل اصلی و کامل رو از لینک زیر مشاهده کنید:

goo.gl/ro3db3

TEDxUniversityofGuilan report by AminFarhang.ir

 

امیدواریم اگر قصد برگزاری چنین رویدادی دارین کمکی بشه بهتون با فایل بالا اگر سوالی دارید درمورد برگزاری یک رویداد تداکس به من ایمیل بزنید: AminFarhangNow@gmail.com

تداکس دانشگاه گیلان

❌🎙بازتاب برگزاری رویداد تداکس دانشگاه گیلان در صفحه اول روزنامه همشهری

TEDxUniversityofGuila

❌🎙بازتاب برگزاری رویداد تداکس دانشگاه گیلان در صفحه اول روزنامه همشهری

درباره ی تداکس دانشگاه گیلان

تــداکس دانــشگاه گیلان هــمچون دیگر تــداکسهــا در نــقاط دیگر جــهان، بــر اســاس هــدف تــد یعنی ایدههــایی که ارزش پراکنده شـدن را دارنـد، سـاخـته شـده اسـت. این برنـامـه بـه هـدف ایجاد فرصتی برای جـوامـع، سـازمـانهـا و افراد برای بوجود آمدن ارتباط از طریق تجربهای مانند رویدادهای تد ساخته شده است.

در تــداکس دانــشگاه گیلان مــا قــلبا بــه قــدرت ایدههــا بـرای تغییر رفــتارهــا، زنــدگیهــا و در نــهایت دنیا بــاور داریم. مـامـوریت مـا دو رویه اسـت: اول، سـاخـت پـایگاه بـرای دانـش آزاد از متفکرین تـاثیرگـذار گیلان و دانـشگاه گیلان و دوم، فراهم کردن فضایی برای تبادل اندیشه و گسترش همین ایدههای ارزشمند برای تقویت جامعهی پیشرو.

پشـت و رو نـگاه مـتفاوتیست بـه هـر آنـچه که همیشه در اطراف مـا بـوده. رویکردی جـدید نسیت بـه آنـها، گـویی که بـه روی دیگری از آنـها مینـگریم که تـا کنون بـر مـا پـنهان بـود. تـداکس دانـشگاه گیلان بـا مـوضـوع »پشـت و رو« هـدف دارد تـا شـما را بـا خـود در سـفری هـمراه کند تـا بـار دیگر زنگی را دوره کنیم؛ هـرآنـچه را که میبینیم، میبـوییم،

میشنویم، میگوییم و زندگی میکنیم. این یک سفر به روی دیگر است.

 

عملکرد اجرایی رویداد
– طراحی لوگو و سربرگ در اواخر اسفند ماه سال 1395 انجام پذیرفت.

– به دلایل ماهوی رویداد تداکس دانشگاه گیلان نیاز چندانی به دبیرخانه نداشت. حال آنکه در هر مقطع این نیاز حس شد از دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه گیلان و جناب آقای دکتر مرادی کمک گرفته شد.

– سایت رویداد به آدرس http://tedxuniversityofguilan.com در اوایل فروردین 1396 در دسترس قرار گرفت.

– در اردیبهشت 1396 با پارک علم و فناوری گیلان، تی کافه، شیرینی شاخه نبات، رستوران رازقی و نشنال ژئوگرافیک مذاکراتی جهت حمایت مادی و معنوی انجام شد که به نتیجه رسید.

– در خردادماه فراخوانی جهت همکاری تیم اجرایی در رسانه های مجازی منتشر شد که بیش از 80 نفر ثبت نام و طی مراحلی 30 نفر انتخاب شدند.

– اولین فراخوان جهت ثبت نام در رویداد در تاریخ 3 تیر 1396 در رسانه ها منتشر شد.

برنامه روز رویداد

۱۵:۰۰

۴۵ دقیقه

پذیرش – پذیرایی – شبکهسازی

۱۵:۴۵

۳۰ دقیقه

ورود به سالن – خوشآمدگویی

۱۶:۱۵

۹۰ دقیقه

پرده اول : یک اجرای موسیقی – دو سخنرانی و یک سخنرانی تد

۱۷:۴۵

۴۵ دقیقه

استراحت – پذیرایی

۱۸:۳۰

۴۵ دقیقه

پرده دوم: دو سخنرانی – یک سخنرانی تد

۱۹:۱۵

۴۵ دقیقه

استراحت – شام

۲۰:۰۰

۶۰ دقیقه

پرده سوم: سه سخنرانی

۲۱:۱۵

۱۵ دقیقه

تشکر از تیم و حامیان – خداحافظی

تیم اجرایی و مدیریت

تیم و مدیریت

ما در تداکس دانشگاه گیلان تیم خود را سرمایه این رویداد میدانیم. در خرداد ماه ۱۳۹۶ با فراخوانی ۵ روزه ۸۰ داوطلب تمایل خود را از طریق پر کردن فرم داوطلبی در وبسایت تداکس دانشگاه گیلان اعلام کردند. داوطلبین شامل دانشجویان دانشگاه گیلان و حتی دانشگاه های دیگر شهرها، اعضای هیات علمی و متخصصین میشدند که پس از یک مصاحبه و جلسه معرفی با ۳۰ تن از این داوطلبان به تیم اصلی راه یافتند.

در جهت تسهیل ارتباطات درون گروهی و نیز اطلاع رسانی و هماهنگی سریع تر تصمیم گرفته شد به غیر از هسته مرکزی اجرایی تیم هایی تشکیل و سرپرست هایی برای هر تیم اجرایی در نظر گرفته شود که در بخشهای بعد به آن اشاره می شود.

• تیم گرافیک: استودیو کاغذ آبی • تیم عکاسی: ۶ عکاس حرفه ای با سابقه کار در خبرگزاری هایی چون ایسنا.

• تیم پذیرش: سه تن از داوطلبین • تیم پذیرایی • تیم پشتیبانی سخرانان: تیمی حرفهای برای همراهی کامل از سخنرانان در روز رویداد • تیم تشریفات • تیم راهرو و تدارکات • تیم مدیریت سالن • تیم مدیریت صحنه • تیم فیلم برداری: استودیو کارما • تیم طراحی داخلی: استودیو او دیزاین • تیم روابط عمومی و رسانه: تیمی حرفهای با سابقه خبرنگاری در رسانه های ملی

تیم پذیرش

تیم پذیرایی

تیم عکاسی و پوشش خبری

گرافیک و طراحی هویت بصری

طراحی هویت بصری این رویداد که با همکاری استودیو کاغذ آبی صورت گرفت یکی از بخش های جدا نشدنی رویداد در بیان مضمون »پشت و رو« بود. در شکل گیری هویت بصری نگاه متفاوت برای ما نکته ی حائز اهمیتی بود که با انتقال این دید به تیم خلاق استودیو کاغد آبی توانستیم به نتیجه مطلوبی دست یابیم.

از نکات مهم در هویت بصری این رویداد میتوان به طراحی تعاملی و بهره گیری از فیزیک نور اشاره کرد. تمامی المان های طراحی شده از قبیل کارت شناسایی، کتابچه رویداد، پوستر ها، بنرها و محتوای ارائه ها دارای یکپارچگی در بکارگیری این دو مورد بودند.

طراح با استفاده از دو رنگ بنیادین آبی و قرمز تایپوگرافیهایی با دو زاویه دید متفاوت را خلق کرد. در ساخت پوسترها روی هر پوستر به علاوه خود طرح یک طلق قرمز همراه بود و کارت شناسایی این رویداد به علاوه ی خود کارت که اطلاعات شرکت کننده را در خود داشت شامل یک مستطیل پلکسی گلس میشد که با قرار دادن آن جلوی صورت، رنگ قرمز در المان ها حذف و زاویه دیگری در طرح نمایان میشد.

طراحی داخلی

طراحی دکور رویداد براساس پروتکل بین المللی این رویداد طراحی و اجرا شد. شایان ذکر است تمام موادی که برای اجرای دکور استفاده شد مواد بازیافتی بود و به این مسئله توجه جدی شد. سبز بودن رویداد یکی از مواردی بود که پس از ایده پردازی های متعدد با تیم طراحی اِو دیزاین در قالب طراحی داخلی با مقواهای بازیافتی به مرحله اجرا رسید.

ساختار المان های طراحی شده از قبیل دیوارها، طراحی صحنه و چیدمان های درون فضای شبکه سازی الهام گرفته از فرم x شکل ساختمان دانشکده ادبیات و علوم انسانی یعنی محل برگزاری رویداد بود.

رسانه و روابط عمومی

پوشش خبری به دو بخش قبل و بعد از رویداد تقسیم می شود.

پیش از رویداد سایتهای خبری گیل نگاه، گیل خبر، خبرگزاری ایسنا، روزنامه همشهری گیلان، تداکس دانشگاه گیلان را پوشش دادند.

پس از رویداد تا این لحظه سایتهای خبری گیل خبر و گیل نگاه گزارشهایی از رویداد منتشر کرده اند. شایان ذکر است از صدا و سیمای استان نیز به طور رسمی دعوت شده بود.

پذیرایی

پذیرایی شامل قهوه، چای و انواع شیرینی بود که توسط تی کافه و شیرینی شاخه نبات مهیا شده بود شام نیز که بخشی از پذیرایی رویداد تداکس دانشگاه گیلان بود به وسیله رستوران رازقی فراهم شد.

سخنرانان

• سارا لویی: او اولین سخنران این رویداد بود. لویی یک ماجراجوی خوشبین به زندگی است. به ۱۰ کشور دنیا سفر کرده است اما سفرهایش داستانهای متفاوتتری دارند.

• سوگل خلخالیان: او جهانگرد است. عکاس و مستندساز جوانی است که به مکانهای بکر دنیا سفر کرده است. خلخالیان از مشاهداتش در قطب جنوب تا کویر لوت )سردترین و گرمترین نقاط جهان( سخن گفت. او نمایشگاهی تحت همین عنوان برگزار کرده است. سوگل خلخالیان در تلاش است ایستگاهی برای مطالعات زمین شناسی به نام کشورش در قطب جنوب به وجود بیاید.

میر مولا ثریا: طراح فرش است. دغدغهی او برداشتن فاصله بین هنرهای کاربردی و هنرهای زیبا بوده است. او به کشفی تازه در حوزه طراحی فرش رسیده است.

• اعلا پیشرو: سرآشپز مشهور ایرانی است. سالهای زیادی را صرف واکاوی رویکردهای متنوع به خوراکیها گذرانده است. او به غذاها و نوشیدنیها از دریچه دید خود نگریسته است و از تأثیرات روان شناختی و پیش زمینههای فرهنگی و محیط جغرافیایی برای حاضرین گفت. پیشرو عوامل تغییر زیرساخت فرهنگ خوراک در دنیا را مورد کنکاش قرار داد.

• کاظم بایرام: خودش را پسر دریا میداند، مستند ساز است و سالهای بسیاری را دور از کشورش بوده است. او با پروژههای مختلفی و با احساسی مثبت علیه اتفاقات منفی کشورش مقابله کرده است. ایران را با نگاهی تازه به جهان عرضه کرده است.

• نسیم طواف زاده: آخرین سخنران این رویداد فعال محیط زیست است. او از پاکسازی تالاب عینک در شهر رشت از یکی از ۱۰ مهاجم خطرناک دنیا یعنی سنبل آبی گفت.

مهمانان ویژه

این رویداد میزبان مهمانان ویژه از مقامات و روسای سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی از جمله دکتر متقی طلب ریاست محترم پار علم و فناوری گیلان، دکتر احمد رضی ریاست محترم دانشگاه گیلان، دکتر رسولی نماینده شورای شهر رشت، مهندس تکریمی معاونت پارک علم و فناوری گیلان، جناب آقای محمد قدیمی به نمایندگی از دکتر ابریشمچیان و دکتر مرادی معاونت محترم کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه گیلان.

۱ دیدگاه